måndag 17 maj 2010

Första hoppet =)

Då var mitt första hopp avklarat! Det gick sådär om jag ska vara ärlig. Dels var det fel på planet så vi var tvungna att hoppa på betydligt lägre höjd än som var tänkt och dels lyckades jag inte riktigt hitta draghandtaget för att få ut fallskärmen (ganska vital del) Men jäklar vad kul det var! Längtar redan till på söndag då jag får åka tillbaka och förhoppningsvis hoppa igen =)

Mitt första hopp finns på film och du hittar den här

Det som händer är att jag hoppar ut med 2 st instruktörer som håller i mig och hjälper mig med fallställningen. Får olika tecken på detta. Därefter är tanken att jag ska göra 3 st "dummy-drag" men efter första får jag tecknet att jag måste dra fallskärmen (sträckt finger) vilket jag inte uppfattar utan fortsätter en 3e gång med dummydraget. Anledningen till att jag inte ser tecknet är att jag är inne i en stresskon. Jag tappar därför allt sidoseende och när dom märker att jag inte agerar så drar dom fallskärmen åt mig.


Som sagt.. På söndag står jag forhoppningsvis i planet igen =)


Sen jag hoppade har jag varit på oförskämt bra humör! Jobbat dag i dag och haft ett leende på läpparna konstant. Vi hade visade upp våran brandbil och pratade lite brand med årskurs 2 i en skola och när jag gick igenom brandbilen med dom frågade en liten flicka varför jag lät så glad när jag pratade :P Sedan konstaterade hon dessutom att jag var röd och svettades (hade precis demonstrerat (rökdykarutrustningen). När vi sa hejdå till klassen blev det ett "Hej då glada killen"



Sen hände iof något tragiskt i Tyresö. Vi fick larm strax innan kl 16, precis innan jag skulle ner och träna. "prio 1, Koriandergrän". Vi kommer fram till olycksplatsen och kan direkt konstatera att denna brand tagit över 100 liv men jag springer upp för backen och börjar sedan den tuffa kampen mot den röda hanen! Då jag inte visar några som helst tecken på svagheter ger han upp och myrorna kan återgå till det tuffa renoveringsarbetet.



Nu ska jag dricka upp min jordgubbsmilkshake =)

CHIPP

Inga kommentarer: